måndag 7 april 2014

Antar utmaningen

Hej allihop!

Jag vill också vara med och sticka sockar! Min utmaning blir att sticka efter mönster, för att sticka från tån upp och göra lite som jag själv vill gör jag gärna.

Det jag utmanar mig själv till är att sticka tre par efter mönster och två par helt vanliga från tån och upp. Dessutom att inte köpa mer sockgarn för att klara av utmaningen. Det finns gott om valmöjligheter i stashen och jag har flera godbitar som jag så gärna vill sticka i.

Lite grann mer om mig då. Johanna heter jag och håller till i Göteborg. Jag bloggar även här och instagrammar gärna, där heter jag skoogjohanna. Sockstickning är oftast min "inte-tänka-så-mycket-projekt", vilket oftast används på väg till och från jobbet och till viss del även under lunchrasten.




Jag har precis börjat på ett par Skew, båda samtidigt på MagicLoop. Stickade med självrandande garn hittat på Etsy, ifrån HDYarn. Det är bra mycket färggladare än vad jag brukar ha, men så här på vårkanten så känner jag att det blir nog bra.

Kram
Johanna

1 kommentar:

  1. Å vilket tjusigt garn, ska bli så kul att se de färdiga sockorna!

    SvaraRadera