tisdag 8 april 2014

Den här utmaningen måste jag anta...

Jag heter Anneli och stickar mer än vad som är hälsosamt. Jag vet att du känner igen dig i den beskrivningen:). Vilken otroligt rolig utmaning Dödergök kommer med! Jag stickar sockar nästan jämt. Jag stickar för garnkampen och sockar är lättsålda, pengarna går till cancerfonden, barncancerfonden eller en lokal bröstcancerförening. Sammanlagt har vi fått ihop 28.000 kr på ett år, en hisnande summa. Vi är ganska många som bidrar med stickat men jag ångrar att jag inte har dokumenterat hur många par sockar jag stickat till projektet. Minst 30 par. För mig blir utmaningen att hinna få ihop sockar till mig själv och min familj. Ett par är klara, två par påbörjade. Jag tänker försöka få ihop fem par till mig, ett par till min man och två par till min son. I min låda till försäljning ligger just nu två par i botten och känner sig ensamma. Jag ska väl få ihop några par till innan nästa julmarknad. Här ser ni nummer 1 av 8, stickade i garn från Tant kofta, jag köpte garnet på Garnkalaset 2013. Tre färger på ett grillspett, bara en sån sak!

Sticka lugnt!

4 kommentarer: