torsdag 10 april 2014

Hej hopp. Maria här.  Eftersom förrådet svämmar över med sockgarner så känns detta som en utmärkt utmaning.  Jag tänker sticka 5 par strumpor till mig själv fram till september, från min stash. Jag vill testa lite olika tekniker, så jag vill sticka ett par med afterthought heel och ett med sweet tomato heel, för det har jag aldrig gjort. Minst ett par blir mönsterstickade i olika färger, annars har jag hur många beskrivningar som helst hemma.
Mitt första par blir Gotico socks (länk till Ravelry) av Maria Näslund. Dessa är ett UFO hemma som stickas i mjukaste Malabrigo sock.  Nästa par efter det får vi se.....
Jag har ingen blogg ännu, och instagram får väl bli nästa utmaning. Tjoho, extrautmaning:  jag skall lägga upp mina 5 par sockor på instagram när de är klara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar