lördag 12 april 2014

Kajsa stickar vidare

Första paret ut var påbörjade sedan länge, men sockutmaningen blev en spark där bak för att få dem färdiga.
Jag blev blixtförälskad i sockor med avbruten mosstickning första gången jag såg dem på Dödergöks blogg. Detta är det tredje paret jag stickar, men det första till mig själv. Jag tycker att de blir så makalöst fina, speciellt med melerat garn! Och så är de lätta och roliga att sticka. 
Mönster: Abruten mosstickning, i princip efter Dödergöks basbeskrivning
Garn: blåmelerat Fabel och det vita är något liknande
stickor: 2,5

Stickade tidigare i vintras ett par Hermoine's Everyday socks. Också det ett lätt och roligt mönster att sticka. Och effekten av mönstret blir så fin tycker jag. Tyvärr blev de efter lite användning alldeles för stora och korviga. Så utmaningen kvarstår – måste lära mig att sticka sockor som passar min fot!

Mönster: Hermoine's Everyday Socks
garn: Malabrigo Sock
stickor: kan ha varit 3:or

Nu ska jag sticka lite sjal ett tag och lura på vad jag sticka för sockor nästa gång. Det finns flera mönster som "bubblar" i att-göra-listan!


2 kommentarer:

  1. Den gröna färgen är underbar. Vad heter den?

    SvaraRadera
  2. Den heter 037 Lettuce. Den är ännu härligare IRL!

    SvaraRadera