måndag 7 april 2014

Liv

Hej,

Jag heter Liv och har hittills i mitt liv stickat ett ynka par strumpor.

Stickare, i betydelsen kunnat göra åtminstone räta maskor hjälpligt, har jag varit i 25nånting år, men det är inte förrän de senaste åren jag börjat utvecklas och sticka mer komplicerade saker efter mönster. Jag ser mig själv som en person som stickar sockar, eller åtminstone som någon som snart kommer sticka sockar, och jag samlar på mig både garn och beskrivningar, men det blir ändå inga sockar av det.

Nu tänkte jag utmana mig själv att sticka tre par sockar till mig själv innan den 1/9. Och inte vilka tre som helst, utan dessa tre:

Skew
Monkey
Astrakan

Att jag verkligen kommer sticka just dessa tre är dock långtifrån skrivet i sten. Men så ser planen ut för tillfället iallafall. Det enda som inte är förhandlingsbart är att det skall finnas tre par sockar i storlek 38-39 i mitt hem den 1/9.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag tror att du har kommit till helt rätt ställe för att bli en inbiten sockstickare. :) Ett par monkey ska jag också göra tror jag, jag har slitit sönder mina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det! Monkey är himla fina, jag köpte ett nystan Cascade heritage sock som jag tror blir fantastiska Monkeys, annars tänkte jag försöka använda mig av garn som redan finns i gömmorna.

      Radera