tisdag 15 april 2014

Så äntligen!

Hejsan!
Jag heter Eva och är från Helsingborg. Jag har stickat från och till i 35 år. Det har mest blivit koftor, sjalar och mössor. Mitt nästa projekt skulle ha blivit ännu en sjal om det inte varit för denna sockutmaning. Perfekt tajming!
Jag har stickat två par sockor i hela mitt liv. Ett par uppifrån och ner med strumpstickor för 20 år sedan och ett par från tån och upp med magic loop för ett par år sedan. Gemensamt för dessa två paren är att de blev för stora. Att det ska vara så svårt att få rätt storlek!
Mitt mål med utmaningen känns något blygsam. Jag tänkte börja med ett par från tån och upp med magic loop i ett garn från Schoppelwolle som väntat länge på detta tillfälle. Andra utmaningar blir att prova olika sätt att lägga upp och avmaska, mönsterstickning och lägga upp för två sockor samtidigt.
Jag har ingen blogg men finns som fru_mattsson på instagram och som Eva66 på ravelry.
Och nu till stickningen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar