onsdag 9 april 2014

Yay!

Hejsan allihop,

Jag har varken tänkt mig ett visst antal eller är med för att det ska minskas på garnförrådet utan har snarare valt lite olika kategorier som skulle kunna passa mig. Just sockgarn har jag alltid mycket av hemma då det passar till både sockar och större plagg. Jag har valt någon socka med mönster, någon Cookie A-socka, någon socka från gratismönster etc. Har bloggat om mina val (se länk nedan). Några av er sockutmanare följer jag och som följer mig på Instagram, bloggen och på Ravelry. Ska bli kul att 'mötas' här också! :)

Vill med en bild tipsa om ett par sockar jag stickat som blir alldeles underbart fina! Kanske någon får lite inspiration och blir sugen på mönsterstickat som är så kul. Sockarna är Kai-Mei av Cookie A.



Sockutmaningen: http://bjermo.se/sticka-sockar
Instagram: @cbjermo
Ravelry: @Knitty-knitty

5 kommentarer:

  1. Dessa ska jag leta reda på, de var ju hur fina som helst och roliga..:D

    SvaraRadera
  2. Å Kai-Mei har jag också stickat och det var så roligt men tyvärr blev de för stora för mig. Dina är jättefina!

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag tror att de är lite stora vad det gäller mönstret och nästa gång (jodå måste sticka dem igen) :) så ska jag ta lite mindre stickor, kanske gå ner 0,25mm . Roliga att göra och rekommenderar dem varmt.

    SvaraRadera
  4. Anna: Jag tyckte de var väldigt roliga att göra och blir så fina på foten. Lycka till!

    SvaraRadera