måndag 7 april 2014

Hej!

Kul att få vara med i sockutmaningen! Jag går under namnet AlpakkaAnna på både Ravelry och Instagram. Min egen blogg finns på annafstickar.blogspot.se
Jag har stickat ganska mycket, speciellt i tonåren. Sen kom jag igång igen för fem år sen, men blev inte riktigt nördig förrän för två år sen. Nu stickar jag nästan jämt.

Men det har inte blivit speciellt många sockar, för jag är psykiskt allergisk mot strumpstickor ;) Men det finns ju magisk loop, så nu kan även jag sticka sockar.

Mina sockgarner i stashen
Fyra par sockor till mig ska det bli. I första hand ska jag välja garner från de garner jag redan har. Det räcker nog ganska långt, eller vad tror ni?

Sonen har eksem på fötterna och jag vill sticka några par av Austermann Step till honom. Två par får det bli i den här utmaningen. Här måste jag komplettera, för han vill inte ha röda strumpor, han vill bara ha svarta eller grå strumpor!

Jag har planer på hur sockarna ska stickas också. De till sonen får bli helt vanliga slätstickade "vanilla-sockor" tå-upp. Dem jag ska sticka till mig själv kommer jag också att sticka tå-upp, men kommer att hämta inspiration från de här två böckerna:



Jag är också lite sugen att pröva det här mönstret för golfsockar, jag har rester av det underbara garnet Top Draw Socks från Skeins efter min Follow your Arrow-sjal som jag tror räcker precis!
Copyright: runwithjen (ravelry)
De första paret sockar till sonen är redan påbörjat: Det är helt vanliga tå-up i en blå-grå färg från Austermann. Han vill gärna ha dem klara till påsk. Hmmm, jag vill ju sticka på min kofta också... Vi får se när de blir klara :)









3 kommentarer:

  1. Å vad kul att se dina planer för framtida projekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är så inspirerande att vi är så många som sockstickar tillsammans. Tack för initiativet, Dödergök :)

      Radera
    2. Hej Anna! Vad kul med golfstrumpor! Var har du hittat det mönstret? Sedan såg jag att du ville sticka i Austermann Step. Jag har ett nystan i gråsvartvitt som jag gärna byter mot något annat om du är intresserad :)

      Radera